ابن سینا، حسین بن عبدالله. (2005). القانون فی الطب. ج 1. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
باقری، خسرو. (1392). حساب علم دینی در هندسه معرفت دینی؛ بررسی انگارۀ علامه جوادی. کتاب نقد. تهران. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی. (69). 75-128.
پارسانیا، حمید. (1388). علم و هویت. حکمت اسراء قم. موسسه اسراء. (1). 29-36.
پول، مایکل. (بیتا). گفتوگویی کوتاه با مایکل پول در زمینۀ مسائل علم و دین و چگونگی ارتباط آنها. ترجمۀ سعید ناجی. نامه علم و دین. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. (5-6). 95-100.
پیروزمند، علیرضا. (1392). دوگونگی و ابهام در سرنوشت اسلامیت علوم در کلام فیلسوف متأله. کتاب نقد. تهران. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی. (69). 129-180.
جوادی آملی، عبدالله. (1379). معرفتشناسی در قرآن، چاپ دوم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1386 الف). سرچشمۀ اندیشه. ج 4. چاپ پنجم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1386 ب). شریعت در آینۀ معرفت. چاپ پنجم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1387). دینشناسی. چاپ پنجم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388 الف). اسلام و محیط زیست. چاپ پنجم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388 ب). تسنیم. ج 1، چاپ هشتم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388 ج). حق و تکلیف در اسلام. چاپ سوم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388 د). علم نافع و علم هویتساز. حکمت اسراء. قم. موسسۀ اسراء. (1). 9-28.
جوادی آملی، عبدالله. (1388 ه). قرآن در قرآن. چاپ هشتم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1389 الف). ویژگیهای فلسفه و نسبت آن با علوم. حکمت اسراء. قم. موسسۀ اسراء. (1). 7-20.
جوادی آملی، عبدالله. (1389 ب). سرمقاله. حکمت اسراء. قم. موسسۀ اسراء. (2). 5-8.
جوادی آملی، عبدالله. (1390). منزلت عقل در هندسۀ معرفت دینی. چاپ پنجم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1392 الف). تبیین نظریه: فلسفه الاهی و محالبودن علم غیردینی. کتاب نقد. تهران. (69). 23-44.
جوادی آملی، عبدالله. (1392 ب). تحول در علوم انسانی. ج1. چاپ اول. قم: کتاب فردا.
حسنی، سید حمیدرضا و دیگران. (1390). علم دینی، دیدگاهها و ملاحظات. چاپ پنجم. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
خسروپناه، عبدالحسین. (1389). چیستی و گسترۀ علم دینی از نظرگاه آیتالله جوادی. حکمت اسراء. قم. (2). 27-48.
خسروپناه، عبدالحسین. (1393). علوم انسانی اسلامی. چاپ اول. قم: نشر معارف.
داوری اردکانی، رضا. (1386). دربارۀ علم. چاپ دوم. تهران: انتشارات هرمس.
رشاد، علیاکبر. (1392). سخن آغازین. کتاب نقد. تهران. (69). 13-22.
سوزنچی، حسین. (1389). علم دینی از منظر آیتالله جوادی. حکمت اسراء. قم. مؤسسۀ اسراء. (4). 63-88.
سوزنچی، حسین. (1391). چگونگی بازتولید فلسفههای علوم انسانی. حکمت اسراء. قم. مؤسسۀ اسراء. 4(3). 69-118.
علیاکبری، محمد؛ واعظ جوادی، مرتضی. (1392). بازنگاری نظریۀ علم دینی آیتالله جوادی. حکمت اسرا. قم. مؤسسۀ اسراء. (4). 5-36.
علیدوست، ابوالقاسم. (1392). دینیانگاری همۀ گزارههای علمی؛ آری یا نه. کتاب نقد. تهران. (69). 181-214.
مصباح یزدی، محمدتقی. (1391). نقشۀ راه برای تولید علوم انسانی. مجموعه مقالات مبانی فلسفی علوم انسانی. چاپ اول. قم. مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
مصباح یزدی، محمد تقی. (۱۳۹۲). طرحی جامع برای اسلامیسازی علوم، بیانات آیتالله مصباح در کنگره بینالمللی علوم انسانی در تاریخ 02/03/1391. http://mesbahyazdi.ir/node/3801
ـمصباح یزدی، محمد تقی. (1392). رابطۀ علم و دین. چاپ اول. قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
ملکیان، مصطفی. (1378). تأملاتی چند در باب امکان و ضرورت اسلامیشدن دانشگاه. نقد و نظر.. 5(19-20)، 216-233.
موحد ابطحی، سید محمدتقی. (1391). انحلال مسئلۀ علم دینی در دیدگاه آیتالله جوادی آملی. ذهن. 13(50). 5-26.
نصر، سید حسین. (1384). جوان مسلمان و دنیای متجدد. چاپ دوم. ترجمۀ مرتضی اسعدی. تهران: طرح نو.
نصر، سید حسین. (1385). معرفت و معنویت. چاپ دوم. ترجمۀ انشاءالله رحمتی. تهران: سهروردی.
نصر، سید حسین. (1393). نیاز به علم مقدس. چاپ اول. ترجمۀ حسن میانداری. قم: طه.
Send comment about this article