اصغری، محمد. (1389). تفسیر فلسفی کرکگور و لویناس از داستان ابراهیم (ع). پژوهشنامه فلسفه دین، 1۶(8)، ۵1–7۴.
اندرسن، سوزان لی. (1397). فلسفه کییرکگور. (ترجمه: خشایار دیهیمی). تهران: انتشارات فرهنگ نشر نو.
بویر، آلن. (۱۳۹۵). آیا یک جامعه باز یک جامعه عادلانه است؟ (ترجمه: علی پایا). ماهنامه آیین. 13–14(1)، 41–54.
پایا، علی. (1387). فناوری، فرهنگ و اخلاق. تهران: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
پایا، علی. (139۵). فلسفه تحلیلی از منظر عقلانیت نقاد نظریهها و کاربردها. تهران: انتشارات طرح نقد.
پایا، علی. (139۶). گرهگشایی به شیوه فیلسوفان و مهندسان: مجموعه مقالاتی درباره علم و تکنولوژی و سیاستگذاری. تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پایا، علی. (۱۳۹۸). درباره اصول عام عدالت و اخلاق: تحلیلی از منظر عقلانیت نقاد. حکیم ﭘﺎرﺳﺎ: ﻳﺎدﻣﺎن اﺳﺘﺎد ﺣﺠﺔاﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤین دﻛﺘﺮ اﺣﻤﺪ اﺣﻤﺪی. تهران: انتشارات سمت.
پایا، علی؛ منصوری، علیرضا. (1397). علم و تکنولوژی: تفاوتها، تعاملها، و تبعات آنها . فلسفه علم، 1۶(8)، 10۵–13۴.
پایا، علی؛ منصوری، علیرضا. (۱۳۹۸). رابطه فلسفی علوم انسانی و تکنولوژی. فصلنامه روششناسی علوم انسانی، 2۵(99)، 19–23.
پوپر، کارل. (13۶۴). جامعه باز و دشمنان آن. (ترجمه: عزت اللّه فولادوند). تهران: انتشارات خوارزمی.
پوپر، کارل. (1381). اسطوره چارچوب (در دفاع از علم و عقلانیت). (ترجمه: علی پایا). تهران: انتشارات طرح نو.
پوپر، کارل؛ بوزتی، جیانکارلو. (137۶). درس این قرن: همراه با دو گفتار درباره آزادی و حکومت دمکراتیک: گفتگوی جیانکارلو بوزتی با کارل پاپر. (ترجمه: علی پایا). تهران: انتشارات طرح نو.
دریفوس، هیوبرت. (1383). درباره اینترنت: نگاهی فلسفی به اینترنت آنچه اینترنت نمیتواند انجام دهد. (ترجمه: علی ملائکه). تهران: انتشارات گام نو.
سالیوان، راجر. (1380). اخلاق در فلسفه کانت. (ترجمه: عزت اللّه فولادوند). تهران: انتشارات طرح نو.
سروش، عبدالکریم. (۱۳۷۳). حکمت و معیشت؛ شرح نامه امام علی به امام حسن (ع). تهران: انتشارات صراط.
شکر، عبدالعلی. (139۴). نقد ناسازگاری عقل و ایمان در اندیشه کی یرکگارد. فصلنامه معارف عقلی، 30(10)، 12۵–1۴۴.
صانعی درهبیدی، منوچهر. (۱۳۹۴). جایگاه انسان در اندیشه کانت. تهران: انتشارات ققنوس.
کارلایل، کلر. (۱۳۹۷).کیرکگور: راهنمای سرگشتگان (ترجمه: محمد هادی حاجیبیگلو). تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
کانت، ایمانوئل. (۱۳۷۴ تعلیم و تربیت .(ترجمه: غلامحسین شکوهی). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
کانت، ایمانوئل. (۱۳۸۰). دین در محدوده عقل تنها .(ترجمه: منوچهر صانعی درهبیدی). تهران: انتشارات نقش و نگار.
کانت، ایمانوئل. (۱۳۹۰). رشد عقل: معنای تاریخ کلّی در غایت جهان وطنی .(ترجمه: منوچهر صانعی درهبیدی). تهران: انتشارات نقش و نگار.
مولوی، جلالالدین محمد بلخی. (۱۳۹۰). مثنوی معنوی. (تصحیح: رینولد نیکلسون). تهران: انتشارات هرمس.
میلر، دیوید. (۱۳۸۷). غلبه بر اعتیاد به موجهسازی. (ترجمه: علی پایا). پژوهشهای فلسفی، ۱(۱)، 1–1۶.
Agassi, J. (1989). Technology Transfer to Poor Nations. In E. F. Byrne, & J. Pitt, Technological Transformation: Contextual and Conceptual Implications (pp. 277-284). Dordrechti Boston I London: Kluwer Academic Publishers.
Agassi, J. (2005). Technology social and Philosophical Aspect. Dordrecht, Boston/Lancaster: D. Reidel.
Anderson, S. L. (1398 AP). On Kierkegaard. Translated into Persian as: Falsafe-i Kierkegaard (Kierkegaard’s philosophy), by Khoshayar Deihimi. Tehran: Farhang-i Nashr-i No.
Asghari, M. (1389 AP). Kierkegaard’s Abraham and Levinas’s Abraham. Philosophy of Religion Research (Namah-i Hikmat), 8 (2), 51-74.
Bartley, W. W. (1964). Rationality versus the Theory of Rationality. In M. Bunge, The Critical Approach to Science and Philosophy. London, New York: The Free Press of Glencoe.
Boyer, A. (1395 AP). Is an Open Society a Just Society? Trans. by Paya. Aein, 13-14(1), 41–54.
Carlyle, C. (1397 AP). Kierkegaard. (Trans. M. Haji Beglou). Tehran: Ilmi va Fahangi Publications.
Dreyfus, H. (1383 AP). On the Internet. Translated into Persian as: Negahi Falsafi be Internet (a philosophical look at the internet), by A. Malaike. Tehran: Gam-i No.
Dreyfus, H. L. (1990). Being-in-the-World A Commentary on Heidegger's Being and Time. Cambridge: MIT Press.
Dreyfus, H. L. (2001). On the Internet. New York: Routledge.
Kant, I. (1372 AP). Réflexions sur l'éducation. Translated into Persian as: Ta‘lim va Tarbiyat: Andishe-ha-i darbare-i Amoozesh va Parvaresh (education and training: thoughts about teaching and nurture), by G. Shokouhi. Tehran: University of Tehran Press.
Kant, I. (1380 AP). Religion within the Limits of Reason Alone. Translated into Persian as: Din dar Mahdude-i Aql-i Tanha, by Sanei Darrebidi. Tehran: Naqsh va Negar.
Kant, I. (1390 AP). Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose. Translated into Persian as: Rushd-i Aql: Ma‘na-i Tarikh-i Kulli dar Ghayat-i Jahan-i Watani (the growth of intellect: the meaning of universal history with a cosmopolitan purpose), by Sanei Darrebidi. Tehran: Naqsh va Negar.
Kant, I. (1996). Religion within the Boundaries of Mere Reason. In I. Kant, Religion and Rational Theology. (W. Wood, & G. diGiovanni, Trans.). Cambridge: Cambridge University Press.
Kant, I. (2007). On Education. In G. Zoller, & R. B. Louden (Eds.). The Cambridge Edition of the Works of Immanuel Kant: Antropology, History, and Education. Cambridge: Cambridge University Press.
Kierkegaard, S. (1958). Edifying Discourses. (P. L. Holmer, Ed.) New York: Harper Torchbooks.
Kierkegaard, S. (1959). Either/or (Vol. II). Princeton: Princeton University Press.
Kierkegaard, S. (1967). Søren Kierkegaard's Journals and Papers (Vol. 2). H. V. Hong (Ed.). Bloomington: Indiana University Press.
Kierkegaard, S. (1980a). Concept of Anxiety (Vols. Kierkegaard's Writings, Vol. 8). (R. Thomte, & A. B. Anderson, Trans.) Princeton: Princeton University Press.
Kirekegaard, S. (1980b). The Sickness Unto Death (Vols. Kierkegaard's Writings, V.19). (H. V. Hong, & E. H. Hong, Trans.) Princeton: Princeton University Press.
Kirerkegaard, S. (1962). The Present Age. New York: Harper & Row.
Kranzberg, M. (1986). Technology and History: ‘Kranzberg's Laws’. Technology and Culture, 27 (3), 544-560.
Miller, D. (1994). Critical Rationalism. Open Court.
Miller, D. (2007). Overcoming the Justificationist Addiction. Translated into Persian as: Ghalabe bar E‘tiyad be Mowj Sazi, by Ali Paya. Journal of Philosophical Investigations, 1 (1), 1-16.
Paya, A. (1387 AP). Fanavari, Farhang, va Akhlagh (Technology, Culture and Ethics). Research Center for Culture, Art and Communications.
Paya, A. (1396 AP/2017). Gereh Goshaii be Shive-i Filsufan va Mohandesan (Problem-solving in Accordance with the Approaches of Philosophers and Engineers: Essays Concerning Science, Technology and Science Policy). Tehran: Institute for Social and Cultural Studies.
Paya, A. (1398 AP/2019). Darbare-i Usul-i Aam-i Adalat va Akhlaq: Tahlili az Manzar-i Aqlaniyat-i Naqqad (on universal principles of justice and morals: an analysis based on critical reasoning). In Hakim-i Parsa: Yademan-i Ustad Hujjatul Islam wal Muslimeen Doctor Ahmad Ahmadi (an event commemorating Hojjatul Islam wal Muslimeen Dr. Ahmad Ahmadi). Tehran: Samt Publications.
Paya, A. (2016). Analytic Philosophy from the Perspective of Critical Rationalism. Tehran: Tarh-i Naqd.
Paya, A. (2019). Justice and Ethics as Totipotent Emergent Properties: A Critical Rationalist Perspective. Proceedings of the Annual International Conference on Shi‘i Studies, 4. London: ICAS Press.
Paya, A; Mansouri, A. (2019). Science and Technology: Differences, Interactions, and Implications. Philosophy of Science, 8 (16), 105-134.
Popper, K. (1364 AP). The Open Society and Its Enemies. Translated into Persian as: Jami‘e-i Baz va Dushmanane Aan, by I. Fouladmand). Tehran: Khwarazmi.
Popper, K. (1383 AP). The Lesson of this Century. Translated into Persian as: Dars-i een Qarn, by A. Paya. Tehran: Tarh-i No.
Popper, K. (1383 AP). The Myth of the Framework: In Defence of Science and Rationality. Translated into Persian as: Usture-i Charchub (the myth of the framework), by Ali Paya. Tehran: Tarh-i No.
Popper, K. (1957). The Poverty of Historicism. London: Routledge & Kegan Paul.
Popper, K. (1963/2001). Conjectures and Refutations. Routledge.
Popper, K. (1966). The Open Society and Its Enemies: The Spell of Plato. London: Routledge.
Popper. (1985). Self and Its Brain. Verlag Berlin Heidelberg.
Rumi. (1990). Mathnawi of Jalaluddin Rumi. (Trans. by Reynold Nicholson). Tehran: Hermes.
Sanei Darrebidi, M. (1394 AP). Jayegah-i Insan dar Andishe-i Kant (man’s status in Kant’s thought). Qoqnus.
Shokr, A. (1394 AP). Naqd-i Nasazegari-i Aql va Iman dar Andishe-i Kierkegaard (a critique of the conflict between rationality and faith in Kierkegaard’s thought). Maarefe Aqli, 30, 125-144.
Soroush, A.(1373 AP). Hekmat va Ma’ishat (wisdom and livelihood). Tehran: Serat
Sullivan, R. J. (1380 AP). An Introduction to Kant’s Ethics. Translated into Persian as: Akhlaq dar Falsafe-i Kant (ethics in Kant’s philosophy), by I. Fouladmand. Tehran: Ney Publications.
Wittgenstein, L. (1980). Culture and Value. Chicago: University of Chicago Press. Chicago: University of Chicago Press.
ارسال نظر در مورد این مقاله