- ابراهیمی دینانی، غلامحسین. (1364). شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی. تهران: انتشارات حکمت.
- ابن سینا، حسین بن عبداللّه. (1379). التعلیقات. (چاپ چهارم). قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- ابنسینا، حسین بن عبداللّه. (1413). المباحثات. (چاپ اول). قم: انتشارات بیدار.
- ابن سینا، حسین بن عبداللّه. (1364). نجات. مقدمه: دانشپژوه، (چاپ اول). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- ابن سینا، حسین بن عبداللّه. (1404ق). کتاب النفس. مقدمه: ابراهیم مدکور، قم: مکتبه مرعشی نجفی.
- ابن عربی، محییالدین. (بیتا). الفتوحات المکیه. بیروت: دار صادر.
- ابن منظور، محمد بن مکرم. (1416 ق). لسانالعرب. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
- ارشد ریاحی، علی؛ واسعی، صفیه. (بهار 1388). عالم مثال از دیدگاه ملاصدرا. فصلنامه اندیشه دینی، شماره 30. ص۱۰۲-۷۵.
- آشتیانی، سید جلالالدین. (1365). شرح مقدمه قیصری در عرفان اسلامی. بیجا: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
- آشتیانی، سید جلالالدین. (1378). منتخباتی از آثار حکمای الهی ایران. قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- اکبرزاده، حوران؛ کدیور، محسن. (زمستان 1387). جایگاه خیال متصل و منفصل در فلسفه صدرالمتألهین. مقالات و بررسیها، دوره ۴۱، شماره ۹۰، ص ۱۱-۲۴.
-ترکاشوند، احسان؛ میرسپاه، اکبر. (پاییز 1390). سیر تطبیقی در معنای «برزخ» و «مثال» از دیدگاه فلاسفه، عرفا و متکلمان. معرفت فلسفی، شماره 33. ص۱۰۵-۱۳۲.
-جامی، عبدالرحمن بن احمد، (1370). نقد النصوص فی شرح نقش الفصوص. مقدمه، تصحیح و تعلیقات: ویلیام چیتیک، پیشگفتار: سید جلالالدین آشتیانی، چاپ دوم، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
- حسنزاده آملی، حسن. (1375). اتحاد عاقل به معقول. قم: انتشارات قیام.
- حسنزاده آملی، حسن. (1382). دو رساله مثل و مثال. تهران: نشر طوبی.
-سهروردی، شهابالدین یحیی. (1375). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. مقدمه و تصحیح: هانری کربن، تصحیح، تحشیه و مقدمه: سید حسین نصر، (ج1، 2، 3). تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
- شهرزوری، شمسالدین. (1372). شرح الحکمهالاشراق. تصحیح و مقدمه: ضیائی تربتی، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
-شیرازی، محمد ابن ابراهیم (ملاصدرا). (1360). الشواهد الربوبیه فی المناهج السلوکیه. حواشی: حاج ملاهادی سبزواری، تصحیح و تعلیق: سید جلالالدین آشتیانی، مشهد: المرکز الجامعی للنشر.
- شیرازی، محمد ابن ابراهیم (ملاصدرا). (1410). الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة. (9 جلد). بیروت: دار احیاءالتراث العربی.
- شیرازی، محمد ابن ابراهیم (ملاصدرا). (1362). المبدأ و المعاد. ترجمه: احمد بن محمد الحسینی اردکانی، کوشش عبداللّه نورانی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- شیرازی، محمد ابن ابراهیم (ملاصدرا). (1363). مفاتیح الغیب. مقدمه و تصحیح: محمد خواجوی، تهران: مؤسسه تحقیقات فرهنگی.
- شیرازی، محمد ابن ابراهیم (ملاصدرا). (1362). المسائل القدسیه. (ضمن رسایل فلسفی). تعلیق، مقدمه و تصحیح: سید جلالالدین آشتیانی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- شیرازی، محمد ابن ابراهیم (ملاصدرا). (1341). عرشیه. ترجمه و تصحیح: غلامحسین آهنی، اصفهان: انتشارات دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان.
- قیصری، داوود، (1375). شرح فصوص الحکم. کوشش: سید جلالالدین آشتیانی، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
- کُربن، هانری. (1371). تاریخ فلسفه اسلامی. ترجمه: اسداللّه مبشری، (ج1). (چاپ چهارم). تهران: انتشارات امیرکبیر.
- لاهیجی، بهایی. (1372). رساله نوریه در عالم مثال. تعلیقات و تصحیح: سید جلالالدین آشتیانی، تهران: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی.
- مرادی، حسن؛ اکبریان، رضا. (تابستان 1387). تجرد خیال و لوازم فلسفی و کلامی آن. آینه معرفت، شماره 15. ص۹۲-۶۷.
- مطهری، مرتضی. (1368). مجموعه آثار. (ج6). تهران: انتشارات صدرا.
- یزدانپناه، سید یداللّه. (1391). مبانی و اصول عرفان نظری. نگارش: سید عطا انزلی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
- یزدانپناه، سید یداللّه. (1389). حکمت اشراق (گزارش، شرح و سنجش دستگاه فلسفی شهابالدین سهروردی). نگارش: مهدی علیپور، (2جلد)، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ارسال نظر در مورد این مقاله